sluiten

VIPLive ketenpartners

Samenwerken
Via Verwijzingen en Gesprekken kun je in VIPLive met verschillende zorgverleners samenwerken rondom de patiënt. Met een verwijzing wordt een deel van het huisartsdossier met je gedeeld.

Klik op de link hieronder voor uitleg over het ontvangen, inzien van een verwijzing en de mogelijkheid van een terugkoppeling aan de huisartsenpraktijk:
Verwijzing ontvangen door de ketenpartnerpraktijk – VIPLive Support

Terugkoppelen voetonderzoek (voor podotherapeut)
Terugkoppelen voetonderzoek (podotherapeuten) – VIPLive Support

Vanuit het patiëntoverzicht kan een gesprek gestart worden over een gezamenlijke patiënt. Soms kan dit ook in de vorm van een mededeling (niet bij spoed). Klik op de link hieronder voor uitleg over deze mogelijkheid.
Gesprek starten over patiënten – VIPLive Support

Financiën diëtist
Declaraties kunnen handmatig per behandeling, of maandelijks (via PM304)  aangeleverd worden. Deze PM304 declaratiebestanden kunnen vanuit Evry en Intramed worden aangemaakt.

Voor het goedkeuren van de declaratie van de diëtist is het belangrijk dat er een goedgekeurde declaratie vanuit de zorgverzekeraar aanwezig is. Dit gaat per kwartaal. Is dit niet het geval? Dan wordt de uitbetaling geparkeerd en wordt dit bij de volgende declaratie naar de verzekeraar opnieuw gecontroleerd. Zie de veel gestelde vragen voor meer informatie hierover.

Voor uitleg over het aanleveren van declaraties in VIPLive:
Declareren Ketenzorg als ketenpartner – VIPLive Support

Check vooral ook de veel gestelde vragen bij het declaratie proces:
Declaratieproces ketenpartner - veelgestelde vragen – VIPLive Support

Aanmaken PM304 bestand om aan te leveren bij VIPLive Calculus – VIPLive Support. In de rechterkolom staat een link naar het instellen bij zowel Evry als Intramed.

Voor de werkwijze bij het aanvragen van extra behandeltijd zie:
Aanvraag extra behandeltijd VIPLive

Support
Handleidingen zijn beschikbaar op de website: VIPLive Support
In VIPLive zelf kun je direct daar komen door rechts bovenaan ‘Handleidingen’ te kiezen.
Voor vragen kun je ook bellen met VIPLive support op 088-5281020.